Az elmúlt két hétről

Dicsőség Jézus Krisztusnak! Kedves Szülők! A digitális munkarendre való átállás olyan feladat elé állított mindannyiunkat, melyre eddig nem volt példa, a megoldást is együtt közösen kellett, kell kitalálnunk.

Eltelt két hét, s szeretném megosztani Önökkel az eddigi tapasztalataimat, tapasztalatainkat, sikereinket, gondjainkat. Tudom, tudjuk, hogy csak együtt – diák, szülő, pedagógus – tudjuk ezt a rendkívüli helyzetet megoldani.

A nevelőtestület nevében köszönöm, hogy fegyelmezetten, türelemmel, megértéssel kezelték a helyzetet. Köszönjük a bizalmat, azt, ahogyan jó és kevésbé jó tapasztalataikat az osztályfőnökökön  keresztül megosztották velünk!

Az első lépések:

Létrehoztuk a digitális osztályokat a Google Classroom-ban, melyen keresztül tudunk kommunikálni a gyerekekkel, szülőkkel. (Mi nem használjuk a Kréta rendszert. Ez a választás jónak bizonyult, hisz a Krétával működő iskolák jó része is áttért ennek párhuzamos használatára.)

Ahol igényelték, segítségre volt szükség, ott az eszközök biztosításában segítettünk.

A kisebb szakmai munkaközösségek egyeztették, melyek a legfontosabb anyagrészek, melyeket el kell sajátítaniuk gyermekeinknek, mit lehet, vagy kell majd a következő normál időszakra átcsoportosítani.

Folyamatosan ismertetjük meg egymással a digitális eszközök, digitális oktatási módszerek használatát.

Az első lépésekkel járó csetlés-botlásaim, botlásaink:

Tapasztalatok, felkészültség hiányában eleinte a számunkra legelérhetőbb felületekről igyekeztünk kiadni a tanulni valót olyan tempóban, s olyan mennyiségben, ami a napi normál tanításnak megfelelő. Sok tantárgy, sok tananyag sokszor. A visszajelzés, tananyag visszaküldése változó ütemben, sűrűséggel érkezett. Nem látjuk adott esetben hol a probléma, hol kellene segíteni. Változtattunk: ki melyik napon küld házi feladatot.

Hogyan tudom a személyes magyarázatot pótolni, milyen platformokat tudok kiegészítésként ajánlani? Sok segítséget kaptunk ugyan, de a weboldalakat előbb ki kell próbálni, s ehhez idő kell, hogy használható módon tudjam ajánlani.

A tanuló által visszaküldött feladatot hogyan tudom javítani? Jelenleg ott tartok, hogy a helyes megoldást megpróbálom visszaküldeni, s a gyerek bogarásszon magának. Jó az önellenőrzés, de jobb lenne, ha kiemelhetném a hibákat! Azon dolgozom, hogy ez is megoldható legyen!
Ellenőrző, tesztfeladatok gyártásában még van mit tanulnom! (Különösen sok idő elmegy, ha nem magyar nyelvű a program, s én nem tudok angolul!) Ezek a feladatlapok segítenének a differenciált fejlesztésben is.

Kedves Szülők!

Kérem továbbra is, jelezzék, hogyan tudnánk hatékonyabbá tenni a közös munkát! Gyermekeiknek biztosítsanak egy napi, heti rendszerességet a tanulásban, beszélgessenek minél többet velük, játsszanak társasjátékokat, főzzenek közösen, vonják be őket a házimunkába. Naponta szánjanak időt a közös imádságra, lelki feltöltődésre!

 Mi igyekszünk minél eredményesebbé tenni a digitális oktatást, de kérjük, ellenőrizzék, hogy gyermekek végrehajtották-e, feltöltötték-e a feladatokat!

Isten áldását kérve, a viszontlátásig vírusmentes szép napokat!

Az iskola vezetése és a tantestület nevében:

Szabóné Hengl Ágnes (Ági néni)